07.07.2020
Czterech chętnych na gazowce
Cztery firmy wystartowały w przetargu na dostawę 160 autobusów gazowych do Warszawy. 90 z nich będzie napędzane skroplonym gazem ziemnym, pozostałe zaś paliwem sprężonym.
Cztery firmy wystartowały w przetargu na dostawę 160 autobusów gazowych do Warszawy. 90 z nich będzie napędzane skroplonym gazem ziemnym, pozostałe zaś paliwem sprężonym.
Dostawy 70 pojazdów CNG: 30 krótszych o długości 12 metrów oraz 40 przegubowych, 18 metrowych planowane są w 2021 roku. Do tej części przetargu zgłosiło się trzech oferentów:
– Solaris Bus & Coach – 116.389.980,00 złotych brutto (94.626.000,00 złotych netto)
– MAN Truck & Bus Polska – 129.121.710,00 złotych brutto (104.977.000,00 złotych netto)
– EvoBus Polska – 137.831.340,00 złotych brutto (112.058.000,00 złotych netto)
W części przetargu dotyczącej dostaw 90 autobusów przegubowych LNG zostały zgłoszone dwie oferty:
– Autosan – 165.717.900,00 złotych brutto (134.730.000,00 złotych netto)
– Solaris Bus & Coach – 184.071.960,00 złotych brutto (149.652.000,00 złotych netto)
Komisja przetargowa przystąpi teraz do oceny ofert.
W tej chwili Miejskie Zakłady Autobusowe dysponują 145 autobusami gazowymi. 35 z nich to pojazdy LNG, pozostałe zaś CNG. W 2022 roku MZA będą posiadały 305 gazowców. Zakupy pojazdów nisko i zeroemisyjnych autobusów stanowią element strategii ekologicznych stołecznego przewoźnika.