Mapa witryny

07.07.2020

Czterech chętnych na gazowce

Cztery firmy wystartowały w przetargu na dostawę 160 autobusów gazowych do Warszawy. 90 z nich będzie napędzane skroplonym gazem ziemnym, pozostałe zaś paliwem sprężonym.

Cztery firmy wystartowały w przetargu na dostawę 160 autobusów gazowych do Warszawy. 90 z nich będzie napędzane skroplonym gazem ziemnym, pozostałe zaś paliwem sprężonym.

Dostawy 70 pojazdów CNG: 30 krótszych o długości 12 metrów oraz 40 przegubowych, 18 metrowych planowane są w 2021 roku. Do tej części przetargu zgłosiło się trzech oferentów:

– Solaris Bus & Coach – 116.389.980,00 złotych brutto (94.626.000,00 złotych netto)

– MAN Truck & Bus Polska – 129.121.710,00 złotych brutto (104.977.000,00 złotych netto)

– EvoBus Polska – 137.831.340,00 złotych brutto (112.058.000,00 złotych netto)

W części przetargu dotyczącej dostaw 90 autobusów przegubowych LNG zostały zgłoszone dwie oferty:

– Autosan – 165.717.900,00 złotych brutto (134.730.000,00 złotych netto)

– Solaris Bus & Coach – 184.071.960,00 złotych brutto (149.652.000,00 złotych netto)

Komisja przetargowa przystąpi teraz do oceny ofert.

W tej chwili Miejskie Zakłady Autobusowe dysponują 145 autobusami gazowymi. 35 z nich to pojazdy LNG, pozostałe zaś CNG. W 2022 roku MZA będą posiadały 305 gazowców. Zakupy pojazdów nisko i zeroemisyjnych autobusów stanowią element strategii ekologicznych stołecznego przewoźnika.